Peliyhteisö kyseenalaisti hiljattain Rockstarin tavan kohdella työntekijöitä epäinhimillisillä työmäärillä. Nyt Rockstaria puolustanut työntekijä on todennut, että peliyhtiö välittää enemmän ihmisistä kuin hevosten kiveksistä.
Hiljattain peliyhteisö kyseenalaisti Red Dead Redemption 2:ta kehittävän Rockstarin tavan kohdella työntekijöitään, kun jotkin työntekijät kertoivat työskennelleensä jopa 100 tuntia viikossa. Nyt monet Rockstarin työntekijät ovat kuitenkin puolustaneet Rockstaria kertomalla, että epäinhimillisiltä kuulostavat työmäärät ovat johtuneet kehittäjien omasta vapaaehtoisuudesta ja innokkuudesta hoitaa hommansa.
Ennen työmääräkohua internet puolestaan villiintyi, kun RDR 2 -fanit saivat kuulla että pelissä hevosten kivesten koko muuttuu dynaamisesti säätilan mukaan.
Nyt myös Rockstar Northilla yli neljä ja puoli vuotta työskennellyt Miriam Bellard on kehunut työnantajaansa. Bellardin mukaan ”Rockstarilla välitetään paljon enemmän ihmisistä paljon enemmän kuin hevosten kiveksistä, vaikka hevosten kivekset ovatkin hyvin tärkeitä”.
Red Dead Redemption 2 julkaistaan Xbox Onelle ja PlayStation 4:lle 26. päivä lokakuuta eli ensi lauantaina.
We do care more about people than we do about horse balls!
(Although horse balls are of course extremely important).— Miriam Bellard (@MiriamBellard) 18. lokakuuta 2018
Lue koko artikkeli: https://muropaketti.com/pelit/ihmisoikeudet-esilla-red-dead-redemption-2ssa-ihmiset-ovat-tarkeampia-kuin-hevosten-kivekset/