Valven Artifactin julkaisun jälkeiset kuukaudet ovat olleet äärimmäisen kiviset. Nyt pelaajamäärä on tipahtanut ensimmäistä kertaa alle tuhanteen yhtäaikaiseen pelaajaan.
Valven digitaalisen korttipeli Artifactin alamäki alkoi heti sen julkaisun jälkeen. Se menetti kymmeniä tuhansia pelaajia jo ensimäisten parin viikon aikana, eikä tilanne ole muuttunut sen jälkeen yhtään helpommaksi. Seuraavaksi Artifact tipahti Steamin 100 pelatuimman pelin joukosta, eikä tilanne helpottanut senkään jälkeen kun korttipeli oli menettänyt 97 prosenttia kaikista pelaajistaan alle kahdessa kuukaudessa.
Nyt Artifactin pelaajaluvut ovat saavuttaneet uuden aallonpohjan, kun viime yönä yhtäaikaisten pelaajien määrä laski alle tuhanteen. Pelin faniyhteisössä Valve on kerännyt pyyhkeitä muun muassa kommunikaation puutteesta. Fanit haluaisivat tietää, miten pelijulkaisija aikoo korjata todella pahaksi äityneen tilanteen.
Valvella on sinällään kokemusta huonojen pelijulkaisujen kääntämisestä suosituiksi. Esimerkiksi Counter-Strike Global Offensivellä oli huonoimpina hetkinään sen julkaisun jälkeen vain noin 30 000 pelaajaa, mutta vuonna 2016 pelin ennätyspelaajamäärä ylitti 850 000.
Hyvin heikosta tilanteesta huolimatta Artifactilla on vielä hienoinen mahdollisuus. Tänä vuonna järjestettävä miljoonan dollarin Artifact-turnaus sekä kesällä saapuva Artifactin mobiiliversio saattavat vielä kerätä osakseen uutta huomiota, joka nostaisi pelaajamäärät uuteen kasvuun.
Lue koko artikkeli: https://muropaketti.com/pelit/valven-artifactin-yhtaaikaisten-pelaajien-maara-tipahti-alle-tuhanteen/