Fallout 76:n fysiikkamoottorin toiminta perustuu ruudunpäivitysnopeuteen, mikä teki pelissä huijaamisesta hyvin helppoa. Nyt huijaamisen mahdollistanut bugi on korjattu.
Aiemmin uutisoimme, kuinka Fallout 76:ssa fysiikkamoottorin saa sekoamaan nostamalla ruudunpäivitysnopeutta pelin PC-versiossa. Vaikka ruudunpäivitysnopeus oli jo aiemmin periaatteessa lukittu 60 ruutuun sekunnissa, pystyi sitä nostamaan pelin .ini-tiedostoa muokkaamalla. Tämä mahdollisti hyvin helpon huijaamisen, jonka avulla pelihahmon sai muun muassa lyömään ja juoksemaan nopeammin.
Nyt Bethesda on estänyt huijaamisen poistamalla pelaajilta mahdollisuuden muuttaa ruudunpäivitysnopeutta .ini-tiedostoa muokkaamalla, kertoo Kotaku. Sen sijaan ruudunpäivitysnopeus on nyt pysyvästi lukittu 62 ruutuun sekunnissa. Myös näkökenttää säätävän FOVin muuttaminen on nyt mahdotonta, ja se on lukittu kolmannessa persoonassa 80:een ja ensimmäisessä persoonassa 90:een.
Jää nähtäväksi, onko kyseessä vain väliaikainen pikakorjaus, vai onko PC-pelaajien grafiikka-asetukset lukittu pysyvästi pelimoottorin bugin korjaamiseksi.
Lue koko artikkeli: https://muropaketti.com/pelit/bethesda-korjasi-fallout-76ssa-todella-helpon-huijauksen-mahdollistaneen-bugin-rajoittamalla-pc-version-grafiikka-asetuksia/