Microsoftia on äskettäin kehuttu siitä, kuinka se kohtelee studioita reilusti. Xbox Game Passia pidetään mullistavana palveluna, koska se on kehittäjille taloudellisesti kannattava.
Tämän vuoden Gamelab-tapahtuman eräässä paneelikeskustelussa todettiin, kuinka Xbox Game Pass on ensimmäinen pelipalvelu, joka kohtelee pelistudioita reilusti.
Playdead ja Jumpship -studioiden perustaja Dino Patti totesi, että asia jää usein Microsoftin tekemien studiokauppojen varjoon, uutisoi Gameindustry-sivusto.
“Mielestäni Game Passiin liittyvät bisneskuviot ovat ensimmäistä kertaa pelipalveluiden historiassa sellaiset, että ne ovat reilut pelikehittäjiä kohtaan”, Patti lausui.
Pattin mukaan aiemmat maksulliset pelipalvelut ovat kaatuneet, koska ne eivät ole olleet tietoisia siitä, mitä pelikehittäjät oikein tarvitsevat voidakseen luoda niihin sisältöä. Patti tiivistää, että Microsoft on onnistunut tässä erinomaisesti.
“Microsoft tekee monia asioita oikein pelikehittäjien näkökulmasta.”
Lue koko artikkeli: https://muropaketti.com/pelit/kehittaja-xbox-game-pass-on-ensimmainen-pelipalvelu-joka-ei-riista-meita/