Sony on esitellyt 17. heinäkuuta julkaistavaa PS4:n yksinoikeuspeliä Ghost of Tsushima. Sucker Punchin kehittämä samuraipeli paljastui kaikkiaan 18 minuuttia kestävässä State of Play -lähetyksessä.
Ghost of Tsushima on avoimen maailman peli hieman The Legend of Zelda: Breath of the Wildin, Assassin’s Creedin ja The Witcher 3:n hengessä. Nämä kolme mainittua peliä ovat muutenkin ne, joista Ghost of Tsushima on selvästi innoittunut.
Taistelu tuo kaikkein vahvimmin mieleen vanhemman polven Assassin’s Creed -pelit, joissa tärkeintä oli odottaa vihollisen hyökkäystä, ja sitten reagoida siihen omalla vastahyökkäyksellä. Taisteluiden tempo on hidas, ja taisto on usein ohi yhden iskun jälkeen.
Omaa samuraita muokataan varsin odotetusti. Päällä oleva asu vaikuttaa liikkumiseen ja taisteluihin. Lisäksi maailmasta löytää tavaroita, joilla omia varusteita voi kosmeettisesti muokata. Järjestelmä tuo mieleen The Witcher 3:n vastaavan.
PS4-peleille jo melkein vakio-ominaisuudeksi muodostunut Photo Mode mahdollistaa näyttävien kuvien ottamisen, ja toki myös kuvankäsittelyn monipuolisesti.
Peli on alusta asti pelattavissa japanilaisella ääniraidalla. Englantia puhuvat samurait olisivatkin vaikuttaneet jokseenkin asiaankuulumattomilta. Esittelyvideossa ei kuitenkaan nähty kuultavan puheen tekstitystä, mutta toivottavasti sellainen on mukana julkaisussa.
Viimeisenä esiteltiin mustavalkoinen ja rakeinen Samurai Cinema, joka on näkymän mustavalkoiseksi samuraielokuvaksi muuttava suodin. Nyt siis voi pelata itse, ja samalla ajatella katselevansa Akira Kurosawan elokuvaa Seitsemän samuraita vuodelta 1954.
Näyttää siltä, että vuoden 2020 aikana saadaan peräti kaksi Assassin’s Creediä: toinen sijoittuu Japanin samuraiaikaan (Ghost of Tsushima), ja toinen keskiajan Englantiin viikinkiaikaan (Assassin’s Creed Valhalla).
Katsot
Mainosta
Lue koko artikkeli: https://www.gamereactor.fi/uutiset/750423/Ghost+of+Tsushiman+pelattavuus+paljastui/?rs=rss