Xboxin Game Pass on suhteellisen uusi tulokas pelikentällä ja jo julkistuksensa jälkeen se herätti paljon kysymyksiä pelien myynnin tulevaisuudesta. Ainakin ruotsalainen Avalanche Studios (Just Cause, The Hunter: Call of the Wild, Rage 2) on kertonut Games Industryn haastattelussa asiasta.
Haastattelu keskittyy studion tulevaan peliin, Contrabandiin, joka julkistettiin juuri E3-tapahtumassa, mutta toimitusjohtaja Pim Holfve sanaili myös Game Passista:
”Game Pass has been really great for us, especially if we look at our self-published title. The Hunter: Call of the Wild helped us prove our service model and Xbox Game Pass was fantastic because we were able to reach so many more players. It’s a good way for people to try [the game], and since we have such a massive DLC catalogue for that title — over 20 DLCs — it’s a beautiful way of getting people in, getting engaged and showing that it’s a stellar game. Then people are really tempted to buy more. So the business model really works to our advantage.”
Holfven mukaan myös Xbox on tällä hetkellä todella tärkeä alusta Contrabandia ajatellen. Studiolla on hyvät välit Microsoftin kanssa ja myös yhteistyö Square Enixin, Bethesdan ja Warner Brosin kanssa on osoittaunut onnistuneeksi. Studion Apex-pelimoottorilla pyörivää Contrabandia Holfve luonnehtii projektiksi, jossa Avalanche pystyy yhdistelemään kaikkea aiemmin oppimaansa upean kokonaisuuden luomiseksi.
Lue koko artikkeli: https://www.gamereactor.fi/uutiset/865183/Avalanche+kehuu+Game+Passia/?rs=rss