Katsot
Mainosta
Cliff Bleszinski nousi maineeseen Gears of War -sarjan isänä. Sittemmin hän lähti Epic Gamesilta ja perusti oman Boss Key Productionsin. Firman debyyttipeli Lawbreakers floppasi niin pahasti, että koko firma meni konkkaan.
Bleszinski kirjoittaa parhaillaan muistelmia elämästään. Näyttää siltä, että hän saattaa tehdä paluun pelimaailmaan. Facebookissa hän avautui tekemistään virheistä. Oman firman olisi pitänyt aloittaa jostain pienestä pelistä, eikä suinkaan heti suoraan isosta ja kunnianhimoisesta. Lisäksi markkinointi meni pieleen, ja alustavalinnaksi tehty PS4 oli virhe.
”We should have started with a small, indie game FIRST before trying to make the shooter we ultimately did. Hell, I initially wanted it to be a simple ”arena shooter” like UT and Quake 3 but everyone in the studio was so obsessed with MOBAs at the time I had to throw my hands up and say ”go for it, this might add some cool depth.
The marketing from our publisher was lackluster, and that’s putting it lightly.
Putting it on PS4 instead of Xbone was a mistake when I already had a core base of fans on Xbox.”
Bleszinskillä on kuitenkin edelleen paloa tehdä pelejä.
”In the meantime I am finding myself actually having a slight itch to scratch to maybe poke around and see about making a little game. I have some ideas kicking around, so we’ll see. I’ve found myself madly in love with smaller games these days, and the success of Fall Guys and Among Us give me hope that not everything needs to be insane AAA that requires crazy crunch that ruins families and mental health on a 100m budget.
Games like these give me hope that I may one day dip my toe back into the biz, ever so slowly and cautiously.”
Lue koko artikkeli: https://www.gamereactor.fi/uutiset/793953/Cliff+Bleszinski+haluaisi+tehda+pienen+pelin/?rs=rss