Raportin mukaan Cyberpunk 2077 -pelin kehitys oli kaaoksen ja valheiden sävyttämä

Katsot

Preview 10s
Next 10s

Mainosta

Cyberpunk 2077 julkaistiin 10. joulukuuta 2020, ja tyystin keskeneräisenä. Gamereactorin arvion pääsee lukemaan täällä. Peli ja sen kehityksen eri käänteet ovat viihtyneet otsikoissa pelin julkaisusta lähtien. Nyt sitten Bloombergin toimittaja Jason Schreier on julkaissut raportin, joka ei tee kunniaa CD Projekt Redin kulissien takana tapahtuneelle toiminnalle.

Jason Schreierin kokoamien kertomusten mukaan Cyberpunkin se varsinainen kehitystyö aloitettiin vasta vuonna 2016 (The Witcher 3:n viimeisen lisäosan Blood and Wine jälkeen ilmeisesti). Cyberpunk 2077 kuitenkin julkistettiin jo vuonna 2012.

Kehittäjät olivat järkyttyneitä kuullessaan, että peli oli tarkoitus julkaista huhtikuussa 2020, koska heidän itsensä mukaan vuosi 2022 oli paljon realistisempi tavoite. Työolosuhteet ja -ilmapiiri olivat jo valmiiksi erittäin huonot. Kommunikointi eri työryhmien välillä ei toiminut kunnolla, mikä johti ajan kanssa suureen määrään turhaa työtä. Tunnelmaa pyrittiin kohottamaan toteamalla, että The Witcher 3 tehtiin samanlaisella prosessilla, ja se onnistui.

Esimerkiksi Schreier mainitsee Cyberpunkin poliisit. Järjestelmä lisättiin mukaan vasta viime metreillä, ja se myös näkyy. Monet pelinkehittäjät eivät ymmärtäneet, miksi heidän tekemänsä roolipeli edes tarvitsi moisen suoran lainan Grand Theft Auto -sarjalta.

Raportti mainitsee myös mittavat ylityöt ja sen mukanaan tuomat paineet, ja enemmän tai vähemmän harhaanjohtavat esittelyvideot E3-messuilta. Mikäli katsaus Cyberpunk 2077 -pelin kulissien taakse kiinnostaa, kannattaa klikata yllä olevaa linkkiä.

Katsot

Preview 10s
Next 10s

Mainosta

Cyberpunk 2077

Lue koko artikkeli: https://www.gamereactor.fi/uutiset/817313/Raportin+mukaan+Cyberpunk+2077+pelin+kehitys+oli+kaaoksen+ja+valheiden+savyttama/?rs=rss

Aiheeseen liittyvät artikkelit