PlayStation-pomo selitti, miksi alustojen välisen yhteispeluun tuominen PlayStation 4:lle kesti niin kauan

Sony salli äskettäin alustojen välisen yhteispeluun PlayStation 4:llä pitkän painostuksen jälkeen. Nyt PlayStation Worldwide Studiosin johtaja Shawn Layden on selittänyt, miksi ominaisuuden tuominen konsolille kesti niin kauan.

Aiemmin tällä viikolla uutisoimme, kuinka Sony salli pitkän painostuksen jälkeen alustojen välisen yhteispeluun PlayStation 4:llä. Toistaiseksi ominaisuutta betatestataan Fortnitessa, mutta jatkossa sen on määrä saapua myös muihin peleihin.

Nyt PlayStation Worldwide Studiosin johtaja Shawn Layden on selittänyt Eurogamerin haastattelussa, miksi ominaisuuden tuominen konsolille kesti niin kauan: ”Kyse ei ollut mistään nappulan painamisesta vaan melko monimutkaisesta prosessista. Jouduimme valmistelemaan alustojen välistä yhteispeluuta niin teknisestä kuin kaupallisestakin näkökulmasta.”

”Meidän täytyi varmistaa, että asiakastukemme on saanut tarpeeksi koulutusta ja että yhteistyökumppanimme ovat valmiita alustojen väliseen yhteispeluuseen”, Layden jatkaa. Aiemmin Sony on perustellut alustojen välisen yhteispeluun puutetta muun muassa ”halulla suojella lapsia haitalliselta sisällöltä.”

Pelistudioille alustojen välinen yhteispeluu on kuitenkin helpoimmillaan tarkoittanut ”nappulan painamista”. Epic Games salli jo kauan sitten hetkellisesti Fortniten yhteispeluun vahingossa. Myös Rocket Leaguessa nähtiin hetkellinen rajoittamaton alustojen välinen yhteispeluu kehittäjien virheen vuoksi.

Lue koko artikkeli: https://muropaketti.com/pelit/playstation-pomo-selitti-miksi-alustojen-valisen-yhteispeluun-tuominen-playstation-4lle-kesti-niin-kauan/

Aiheeseen liittyvät artikkelit