EA patentoi käyttäjän taitotason mukaan skaalautuvan vaikeustason

EA:n patentoima teknologia muuttaa pelien vaikeustasoa pelaajan taitotason mukaan.

Pilvipalveluun perustuva järjestelmä ottaa huomioon kuinka nopeasti tai hitaasti pelaaja etenee pelissä, vertailee pelaajan suoritusta muihin pelaajiin sekä pelaajan suoriutumiseen aiemmissa samaa järjestelmää käyttäneissä peleissä. Näin pelin vaikeustaso voidaan optimoida juuri sopivaksi jokaista käyttäjää varten. Patentista kertoi Hexus.

Sopiva vaikeustaso on tärkeä tekijä sen suhteen, haluaako pelaaja jatkaa pelaamista. Pelaajat eivät todennäköisesti halua pelata sellaista peliä, joka on liian helppo tai vaikea.

EA:n järjestelmä ei toki ole ensimmäinen ratkaisu, jolla vaikeustasoa yritetään säätää. Samaa on yritetty muun muassa Resident Evil 4:ssä sekä Left 4 Dead 2:ssa.

Lue koko artikkeli: https://muropaketti.com/pelit/peliuutiset/ea-patentoi-kayttajan-taitotason-mukaan-skaalautuvan-vaikeustason/

Aiheeseen liittyvät artikkelit